Revit experts

Breid je team uit met onze ingenieurs!

Onze BIM Nearshoring diensten

Onze ingenieurs en modelleurs kunnen werken als een “extended” team dat volledig is toegewijd aan uw bedrijf.

Nearshore BIM ingenieurs

Extern deel van je team!

Er is nog nooit zoveel vraag geweest naar engineering en modelling capaciteit,  waardoor meer en meer mensen betrokken raken in de sector. Werving en selectie zijn daardoor lastiger, als je al de juiste mensen kan vinden.

De huidige globalisatie kan hierbij helpen, door remote werken over de hele wereld mogelijk te maken. Hierdoor is het makkelijker om de juiste specialist voor uw bedrijf te vinden. Met Bimservice als uw BIM partner kunt u remote specialisten uit andere landen aannemen om uw bedrijf een boost te geven. 

Een extended team is onderdeel van een groter team, waarvan het kerndeel zich in-house op locatie van de cliënt bevindt en het remote team van engineers in een ander land zit. Beide teams werken nauw samen. De externe werknemers focussen zich volledig op uw bedrijf en op uw projecten, ze werken 100% dedicated binnen uw team.

De voordelen van nearshore

  • Een breed scala aan gekwalificeerde ingenieurs en modelleurs tot uw dienst.
  • Het aannemen van extended werknemers heeft financiële voordelen, aangezien de werving van lokale in-house engineers en modellers duur is. Het salaris in andere landen is veel lager dan in Nederland. 
  • Flexibiliteit, omdat het op- en afschalen van teams veel gemakkelijker is!
  • Nearshore betekent dichtbij West-Europa. De meeste kantoren zijn daarom bereikbaar met een vlucht niet langer dan 2 uur vanaf Amsterdam. Op deze manier is het betrekkelijk eenvoudig om ook “face to face” met elkaar af te spreken. 
BIM engineers  nodig?

Wij kunnen helpen bij het volgende project!

We kunnen groot of klein beginnen, één project tegelijk of we kunnen beginnen met een volledig team van ervaren engineers. 

Hoe werkt het?

Het doel van een extended team is om het in-house team aan te vullen, niet om het te vervangen. Een extended team is bedoeld om het team te ondersteunen wanneer het op een bepaald gebied nog niet over de juiste kennis of ervaring beschikt, zodat de algehele potentie van het team wordt verhoogd.

De verantwoordelijkheden en taken worden eerlijk verdeeld over alle teamleden, zowel in-house als nearshore. De cliënt heeft volledige controle over het proces, omdat het personeel vanuit Bimservice volledig onderdeel is van het team van de cliënt en de samenwerken al begint bij de werving. Onze extended teams worden niet ontbonden wanneer het project afgerond is, aangezien we streven naar een langdurige samenwerking. Dit zorgt ervoor dat teamleden ervaring op doen binnen uw bedrijf, dat ze de juiste kennis krijgen in de branche en dat ze andere team leden leren kennen.

Wij helpen uw bedrijf bij het maken van een significante kosten besparing, zonder dat u daar zelf veel werk aan heeft. Daarnaast kunt u kiezen uit een internationale talent pool, die verschillende skills, ervaringsniveau en prijzen omvat, zonder dat u daar veel tijd en moeite in hoeft te steken. Tevens besparen we u de moeite van het intern opleiden, onze engineers kunnen meteen bij u aan de slag

Mogelijke problemen met nearshore teams en hoe we deze minimaliseren

  • Productiviteitsproblemen? Sommige mensen zijn sneller afgeleid dan anderen, maar bijna iedereen kan tijdelijk uit het werkproces wegvallen. Dit is menselijk. Tools die zich bezig houden met tijdregistratie, zoals Time doctor en Hubstaff, kunnen helpen de productiviteit van uw team te verhogen. Daarnaast hebben we maandelijkse evaluaties met zowel cliënten als engineers. Op deze manier willen we op de hoogte blijven en kunnen we op tijd instappen wanneer zich problemen met de productiviteit voordoen. 

  • Communicatieproblemen? Volledig afhankelijk zijn van communicatie tools kan leiden tot een bepaalde hoeveelheid aan onzekerheden en vertragingen. Onze communicatie strategieën helpen deze problemen te minimaliseren. Zo hebben wij vanuit onze ervaring binnen het IT werkveld het concept van Scrum overgenomen, wat bij offshoring en nearshoring veel gebruikt wordt. Met de juiste tools worden op deze manier regelmatig calls en meetings gehouden en is er een wekelijkse Scrum meeting, waarin iedereen op de hoogte wordt gehouden en de werkzaamheden worden besproken voor de komende week. Zo liggen alle betrokken partijen continu op één lijn en is er altijd ruimte om eventuele moeilijkheden te bespreken. 

  • Veiligheidsproblemen? Hoe voorkomt u ongewilde verassingen met betrekking tot juridische zaken? Het contract met Bimservice en het team omvat alle rechten en verplichtingen van de verschillende partijen. Zaken zoals voorwaarden, deadlines voor het oplossen van problemen, het maken van updates en iteraties worden allemaal hierin meegenomen. Een geheimhoudingsverklaring over sensitieve informatie wordt ook opgenomen in het contract. Door deze dingen zorgen wij ervoor dat de samenwerking veilig en transparant verloopt. 

  • Sociale kwesties? Met de remote engineers in een ander land, is het belangrijk om de persoonlijke connectie te behouden. Er zijn veel verschillende manieren om mensen te verbinden ondanks de geografische afstand. Wat kunt u doen? Sta small talk toe. Vaak geeft wat persoonlijke chit-chat de werknemer een boost van zelfvertrouwen en energie. Moedig out-of-office communicatie aan, zoals online communicatie, gezamenlijke interesses delen, evenementen organiseren etc. Het kan extreem gezellig zijn om samen online games te spelen, een business boekenclub te organiseren of een avondje karaoke te zingen. Ook moedigen we het absoluut aan om elkaar face to face te ontmoeten, wat met de korte reistijd vanuit Amsterdam of Eindhoven prima te doen is.